wrzesień 8, 2021

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu – nowa usługa od NFZ

Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił nową usługę dla ubezpieczonych, która nazywa się Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK). 

Po godzinach pracy poradni POZ oraz całodobowo w dni wolne od pracy będzie można – w razie nagłego zachorowania – bezpłatnie telefonicznie skonsultować się z lekarzem lub pielęgniarką/położną.

Numer pod którym uzyskamy pomoc: 800 137 200

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) jest dostępna poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

W ramach TPK można uzyskać:

  • poradę medyczną
  • e–receptę
  • e–skierowanie
  • e–zwolnienie

Link do informacji o Teleplatformie na stronie internetowej Narodowego Funduszu Zdrowia