Projekt “Asystent ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych – pilotaż” ma na celu opracowanie standardów usług asystenckich, w tym poprzez przekazanie grantów organom prowadzącym, w celu sfinansowania zatrudnienia asystentów.
Zebrane w trakcie projektu doświadczenia i przeprowadzone badania pomogą:
- przygotować założenia prawne oraz opisać niezbędne kwalifikacje „asystenta ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami” [w skrócie ASPE]
- wprowadzić opis kwalifikacji ASPE do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
- opracować zasady finansowania i organizacji pracy ASPE
- opracować programy i scenariusze szkoleń dla asystentów i kadry szkół zatrudniających ASPE
- przygotować pierwszą grupę 640 ASPE do pracy z dziećmi i młodzieżą
Podmioty uprawnione do uzyskania grantu
Do konkursu grantowego mogą przystąpić jednostki samorządu terytorialnego i inne osoby fizyczne i prawne z terenu całej Polski, będące organami prowadzącymi:
- przedszkola,
- szkoły podstawowe,
- szkoły branżowe I stopnia,
- licea,
- technika,
posiadające oddziały ogólnodostępne z wyłączeniem szkół specjalnych.
Szczegółowe informacje o podmiotach wykluczonych z ubiegania się o grant znajdują się w Procedurach Realizacji Projektów Grantowych dostępnych stronie projektu:
Link do strony internetowej projektu
Szczegółowe informacje o konkursach znajdują się na stronie projektu w zakładce “Konkursy grantowe”.
Biuro Projektu ul. Jana Heweliusza 11, 80-890 Gdańsk Email biuro@asystentspe.pl