sierpień 23, 2021

Zasady realizacji II edycji Rządowego Programu „Aktywna tablica” w 2021 r.

20 sierpnia br. Rada Ministrów przyjęła nowelizację programu „Aktywna tablica”.

Link do strony Ministerstwa Edukacji i Nauki ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi zmian wprowadzonych nowelizacją 

Z Programu w 2021 roku mogą skorzystać:

• szkoły podstawowe, które nie skorzystały z I edycji Programu w latach 2017-2019,
• szkoły podstawowe, które korzystały z programu w latach 2017-2019, a w latach 2021-2024 będą korzystały z doposażenia w specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie do diagnozy i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
• szkoły ponadpodstawowe, w których uczą się dzieci i młodzież,
• szkoły za granicą,
• specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących (SOSW).

W Programie nie mogą uczestniczyć szkoły, które skorzystały z dofinansowania w roku 2020.

Link do zestawienia pomocy dydaktycznych, wymogów formalnych oraz kwot wsparcia obowiązujących w 2021 r.

Harmonogram aplikowania do Programu w 2021 r.

1. Nie później niż do dnia 3 września 2021 r., dyrektor szkoły lub ośrodka, dostarcza do organu prowadzącego wniosek o udział w Programie. Wniosek o udział w Programie, musi być zgodny z zamieszczonym wzorem. W przypadku zespołów, wniosek dyrektora składany jest na konkretny typ szkoły w zespole, a nie na zespół!
2. Nie później niż do dnia 14 września 2021 r., organ prowadzący dostarcza do kancelarii Kuratorium Oświaty w Łodzi (Al. Kościuszki 120 a) lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP na skrzynkę podawczą Kuratorium Oświaty w Łodzi, wniosek o udzielenie wsparcia finansowego. Decyduje data wpływu wniosku do urzędu.
Wniosek organu prowadzącego, musi być zgodny z zamieszczonym wzorem.

Do wniosku organu prowadzącego należy dołączyć:

  • oryginały lub kopie opieczętowanych i podpisanych wniosków wszystkich aplikujących szkół lub ośrodka,
  • zestawienie szkół wnioskujących o wsparcie finansowe na zakup pomocy dydaktycznych wraz z wysokością wnioskowanej kwoty wsparcia finansowego oraz deklarowanego wkładu własnego (także w przypadku aplikowania jednej szkoły) – wg wzoru zgodnego z załącznikiem nr 1. 

Załącznik nr 1. Plik do pobrania

  • oświadczenie organu prowadzącego szkołę/SOSW dotyczące wysokości wkładu własnego w odniesieniu do poszczególnych szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, SOSW wnioskujących o udział w Programie,
  • oświadczenie organu prowadzącego szkołę/SOSW o zobowiązaniu się organu prowadzącego do zapewnienia przez szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe, SOSW wnioskujące o udział w Programie realizacji działań, o których mowa w § 6 rozporządzenia.

Powyższe oświadczenia są zawarte w załączniku nr 1.

Elektroniczną (edytowalną) wersję załącznika nr 1 należy przesłać w dniu składania wniosku (nie później niż 14 września 2021 r.) na adres at@kuratorium.lodz.pl

Wzory wniosków dla szkół/ośrodków oraz organów prowadzących

1) Wniosek A dyrektora szkoły o udział w Programie – dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe i szkoły za granicą, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe i szkoły za granicą) – link do wniosku
2) Wniosek B1 dyrektora szkoły o udział w Programie – dotyczy szkół wnioskujących tylko o laptopy i zestawy dla nauczyciela wymienionych § 2 ust. 6 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia) – link do wniosku
3) Wniosek B2 dyrektora szkoły o udział w Programie – dotyczy szkół wnioskujących tylko o pomoce dydaktyczne wymienionych § 2 ust. 6 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia) – link do wniosku
4) Wniosek C dyrektora szkoły o udział w Programie – dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 5 i 7 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie niewidomi; specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących) – link do wniosku
5) Wniosek organu prowadzącego o udzielenie wsparcia finansowego – link do wniosku

Kwalifikacji nie podlegają wnioski błędne, niepełne lub złożone po terminie.

Wsparcia dla organów prowadzących oraz dyrektorów szkół/ośrodków województwa łódzkiego udziela:
Piotr Patora – zastępca dyrektora Wydziału Wspierania, Opieki i Kształcenia Specjalnego, koordynator ds. innowacji pedagogicznych Kuratorium Oświaty w Łodzi.

Wszelkie pytania i problemy można zgłaszać na adres: ppatora@kuratorium.lodz.pl