grudzień 6, 2023

Sprawozdania z realizacji programu

Szanowni Państwo,

w związku z obowiązkiem przekazania przez organy prowadzące placówki wychowania przedszkolnego, szkoły lub biblioteki pedagogiczne sprawozdań z realizacji Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021–2025”, uprzejmie informujemy, że na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki zostały zamieszczone sprawozdania za 2023 rok z aktualnymi formularzami:

Link do strony z formularzami

Formularze sprawozdań oraz zbiorcze zestawienie finansowe z realizacji Programu wg wzoru opracowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki proszę przesłać w terminie do 15 stycznia 2024 r. w wersji edytowalnej na adres e- mail: program.czytelnictwo@kuratorium.lodz.pl a także w wersji papierowej opatrzonej datą i podpisem osób upoważnionych do składania sprawozdań, na adres Kuratorium Oświaty w Łodzi ul. Więckowskiego 33, 90-734 Łódź. (Proszę zwrócić uwagę, że w formularzach sprawozdań są do wypełnienia dwa arkusze: arkusz pierwszy – zestawienie ilościowe oraz arkusz drugi – informacje o działaniach).

Tabele monitoringowe oraz scan klauzuli informacyjnej dla osoby odpowiedzialnej za wdrażanie projektu wskazanej w tabeli proszę przesłać do dnia 15 stycznia 2024 r. jedynie w wersji edytowalnej na adres e- mail: program.czytelnictwo@kuratorium.lodz.pl

W tabeli monitoringowej prosimy o wypełnienie wszystkich arkuszy: wniosek, umowa i dane sprawozdawcze odpowiednio dla kierunku 3.1/3.2 z wyłączeniem unikalnego numeru wniosku oraz punktów z oceny. (Proszę o niescalanie komórek, niezmienianie czcionki oraz o niestosowanie pogrubień i wielkich liter.  Daty oraz numery telefonów proszę o wpisywanie w podanej we wzorze formule.)

Jednocześnie informujemy, że zgodnie z umową organy prowadzące szkoły/placówki wychowania przedszkolnego/biblioteki pedagogiczne zobowiązane są także do złożenia sprawozdania finansowego, które dostępne jest na stronie internetowej Kuratorium (załącznik nr 1).  Sprawozdanie winno być sporządzone w wersji elektronicznej, podpisane przez osoby podpisujące umowę lub przez osoby upoważnione i przekazane za pośrednictwem platformy ePUAP.

Złożenie sprawozdania nie wymaga załączenia faktur zakupowych, które powinny pozostać w dokumentacji otrzymującego dotację. Faktury lub inne dokumentu o równoważnej wartości dowodowej, powinny być opisane według wzoru (załącznik nr 2).  

Ewentualne pytania dotyczące kwestii merytorycznych mogą Państwo kierować do Pani Anny Sendereckiej nr. tel. 42 637 70 55 wew. 34, pytania dotyczące kwestii finansowych proszę kierować do Wydziału Finansów i Kadr Kuratorium, nr tel. 42 637 70 55  Pani Angelika Wojtasik wew. 73 lub Pani Sylwia Dworakowska-Wybor wew. 75.

Sprawozdanie finansowe – wzór. Plik do pobrania (53 KB)

Wzór opisu faktur. Plik do pobrania (18 KB)