Szanowni Państwo Dyrektorzy
szkół i placówek oświatowych
W związku z przygotowywanym przez szkoły publiczne, zespoły szkolne oraz zespoły szkolno-przedszkolne raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przypominamy, że w w/w raporcie należy wykazać tylko:
- strony internetowe prowadzone przez podmiot publiczny, czyli prowadzone w domenie należącej do tego podmiotu i przez niego kontrolowane;
- aplikacje mobilne udostępniane przez podmiot publiczny, czyli wszystkie rodzaje oprogramowania, których właścicielem jest ten podmiot.
Dlatego w Dziale 2 raportu dostępności nie powinny być wykazywane: e-dzienniki (np. Librus, Vulcan), komunikatory internetowe (np. Skype, Teams itp.), portale społecznościowe (np. Facebook, YouTube, Instagram, Tik-Tok), adresy e-mail, linki do deklaracji dostępności oraz strony oraz aplikacje mobilne znajdujące się w domenach, do których dostęp jest opłacany przez dany podmiot (np. edupage, superszkolna, szkolnastrona, Office 365).
Szczegółowych informacji na temat przygotowania raportu dostępności udziela Pan Filip Maciągowski z Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej
Filip.Maciagowski@mfipr.gov.pl