marzec 15, 2024

Zasady realizacji II edycji Rządowego Programu „Aktywna tablica 2020-2024” w roku 2024 na terenie województwa łódzkiego.

Na podstawie Porozumienia z dnia 10 listopada 2020 roku zawartego pomiędzy Wojewodą Łódzkim a Łódzkim Kuratorem Oświaty, II edycja Rządowego Programu „Aktywna tablica” w latach 2020-2024, realizowana jest, przez Łódzkiego Kuratora Oświaty.

Z Programu w 2024 roku mogą skorzystać:

  • szkoły podstawowe, które nie skorzystały z I edycji Programu w latach 2017-2019,
  • szkoły podstawowe, które korzystały z programu w latach 2017-2019, do których uczęszczają uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a szkoła wymaga doposażenia w specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie do diagnozy i terapii,
  • szkoły ponadpodstawowe, w których uczą się dzieci i młodzież (licea ogólnokształcące, technika, szkoły branżowe I stopnia),
  • specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących (SOSW).

W Programie nie może uczestniczyć żadna z powyższych szkół, jeśli otrzymała dofinansowanie w II edycji w latach 2020 – 2023.

Harmonogram aplikowania do Programu w roku 2024.

  1. Szkoła/Placówka

Nie później niż do dnia 15 maja 2024 r., dyrektor szkoły lub ośrodka, dostarcza do organu prowadzącego wniosek o udział w Programie.

Wniosek o udział w Programie, musi być zgodny z zamieszczonym poniżej wzorem.

W przypadku zespołów wniosek dyrektora składany jest na konkretny typ szkoły w zespole,
a nie na zespół!

  1. Organ prowadzący

Nie później niż do dnia 30 maja 2024 r., organ prowadzący dostarcza, opatrzony odpowiednimi pieczęciami i podpisami wniosek o udzielenie wsparcia finansowego do  kancelarii Kuratorium Oświaty w Łodzi (ul. Więckowskiego 33, 90-734 Łódź)

lub

opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP na skrzynkę podawczą Kuratorium Oświaty w Łodzi.

Decyduje data wpływu wniosku do urzędu.

Wniosek organu prowadzącego, musi być zgodny z zamieszczonym poniżej wzorem.

Do wniosku organu prowadzącego należy dołączyć:

  • zestawienie szkół wnioskujących o wsparcie finansowe na zakup pomocy dydaktycznych wraz
    z wysokością wnioskowanej kwoty wsparcia finansowego oraz deklarowanego wkładu własnego (także w przypadku aplikowania jednej szkoły) – wg wzoru zgodnego z załącznikiem nr 1
    Załącznik nr 1. Plik do pobrania
  • oryginały lub kopie (potwierdzone za zgodność z oryginałem) opieczętowanych i podpisanych wniosków wszystkich aplikujących szkół lub ośrodka,
  • w przypadku deklaracji wkładu własnego w formie rzeczowej – kopie faktur z zakupionym sprzętem

oraz

  • oświadczenie organu prowadzącego dotyczące wysokości wkładu własnego w odniesieniu do poszczególnych szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, SOSW wnioskujących o udział w Programie,
  • oświadczenie organu prowadzącego o zobowiązaniu się do zapewnienia realizacji działań, o których mowa w § 6 rozporządzenia, przez szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe, SOSW wnioskujące o udział w Programie.

Powyższe oświadczenia są zawarte w załączniku nr 1.

W przypadku składania wniosku w wersji papierowej, elektroniczną (edytowalną) wersję załącznika nr 1 należy przesłać w dniu składania wniosku (nie później niż 30 maja 2024 r.) na adres at@kuratorium.lodz.pl

Wzory wniosków dla szkół/ośrodków  oraz organów prowadzących

  • Wniosek A dyrektora szkoły o udział w Programie – dotyczy szkół wymienionych w § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe) – link do wniosku A
  • Wniosek B dyrektora szkoły o udział w Programie – dotyczy szkół wymienionych w § 2 ust. 6 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia) – link do wniosku B
  • Wniosek C dyrektora szkoły o udział w Programie – dotyczy szkół wymienionych w § 2 ust. 5 i 7 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie niewidomi; specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących) – link do wniosku C
  • Wniosek organu prowadzącego o udzielenie wsparcia finansowego link do wniosku organu prowadzącego

Kwalifikacji nie podlegają wnioski błędne, niepełne lub złożone po terminie.

Zasady realizacji Programu, zestawienie pomocy dydaktycznych wymogi formalne oraz kwoty wsparcia obowiązujące w roku 2024 określają rozporządzenia Rady Ministrów:

  • z dnia 23 października 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli
    w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020 – 2024 – „Aktywna tablica”
    (Dz. U. z 2020 r., poz.1883),
  • z dnia 27 sierpnia 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica”  (Dz. U. z 2021 r., poz. 1602).

Dodatkowe informacje dostępne są na stronie MEN:

Link do strony MEN

Wsparcia dla organów prowadzących oraz dyrektorów szkół/placówek województwa łódzkiego udzielają:

Piotr Patora – zastępca dyrektora Wydziału Wspierania, Opieki i Kształcenia Specjalnego, koordynator ds. innowacji pedagogicznych Kuratorium Oświaty w Łodzi,

Aleksandra Majer – wizytator Wydziału Wspierania, Opieki i Kształcenia Specjalnego.

Wszelkie pytania i problemy można zgłaszać mailowo, wpisując w temacie „Aktywna tablica” na adres:   kolodz@kuratorium.lodz.pl

lub telefonicznie: 42 637 70 55 w. 46 lub 33