marzec 14, 2022

Zasady realizacji II edycji Rządowego Programu „Aktywna tablica 2020-2024” w roku 2022

Na podstawie Porozumienia z dnia 10 listopada 2020 roku zawartego pomiędzy Wojewodą Łódzkim a Łódzkim Kuratorem Oświaty, na terenie województwa łódzkiego, II edycja Rządowego Programu „Aktywna tablica” w latach 2020-2024, realizowana jest, przez Łódzkiego Kuratora Oświaty.

Z Programu w 2022 roku mogą skorzystać:

  • szkoły podstawowe, które nie skorzystały z I edycji Programu w latach 2017-2019,
  • szkoły podstawowe, które korzystały z programu w latach 2017-2019, a chcą skorzystać z doposażenia w specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie do diagnozy i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  • szkoły ponadpodstawowe, w których uczą się dzieci i młodzież,
  • specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących (SOSW).

W Programie nie może uczestniczyć żadna z powyższych szkół, jeśli skorzystała z dofinansowania w II edycji w roku 2020 lub 2021.

Harmonogram aplikowania do Programu w roku 20221.

  1. Szkoła/Placówka

Nie później niż do 15 maja 2022 r., dyrektor szkoły lub ośrodka, dostarcza do organu prowadzącego wniosek o udział w Programie.

Wniosek o udział w Programie, musi być zgodny z zamieszczonym poniżej wzorem.

W przypadku zespołów wniosek dyrektora składany jest na konkretny typ szkoły w zespole, a nie na zespół!

  1. Organ Prowadzący

Nie później niż do 30 maja 2022 r., organ prowadzący dostarcza do  kancelarii Kuratorium Oświaty w Łodzi (Al. Kościuszki 120 a) lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP na skrzynkę podawczą Kuratorium Oświaty w Łodzi, wniosek o udzielenie wsparcia finansowego.
Decyduje data wpływu wniosku do urzędu.

Wniosek organu prowadzącego, musi być zgodny z zamieszczonym poniżej wzorem.

Do wniosku organu prowadzącego należy dołączyć:

  • zestawienie szkół wnioskujących o wsparcie finansowe na zakup pomocy dydaktycznych wraz z wysokością wnioskowanej kwoty wsparcia finansowego oraz deklarowanego wkładu własnego (także w przypadku aplikowania jednej szkoły) – wg wzoru zgodnego z załącznikiem nr 1
    Załącznik nr 1. Plik do pobrania (17 KB) 
  • oryginały lub kopie (potwierdzone za zgodność z oryginałem) opieczętowanych i podpisanych wniosków wszystkich aplikujących szkół lub ośrodka
  • oświadczenie organu prowadzącego szkołę/SOSW dotyczące wysokości wkładu własnego w odniesieniu do poszczególnych szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, SOSW wnioskujących o udział w Programie
  • oświadczenie organu prowadzącego szkołę/SOSW o zobowiązaniu się organu prowadzącego do zapewnienia przez szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe, SOSW wnioskujące o udział w Programie realizacji działań, o których mowa w § 6 rozporządzenia.

Powyższe oświadczenia są zawarte w załączniku nr 1.

Elektroniczną (edytowalną) wersję załącznika nr 1 należy przesłać w dniu składania wniosku (nie później niż 30 maja 2022 r.) na adres: at@kuratorium.lodz.pl

Wzory wniosków dla szkół/ośrodków  oraz organów prowadzących

  • Wniosek A dyrektora szkoły o udział w Programie – dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe)
    Link do wniosku A
  • Wniosek B dyrektora szkoły o udział w Programie – dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 6 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia)
    Link do wniosku B
  • Wniosek C dyrektora szkoły o udział w Programie – dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 5 i 7 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie niewidomi; specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących)
    Link do wniosku C
  • Wniosek organu prowadzącego o udzielenie wsparcia finansowego 
    Link do wniosku organu prowadzącego

Kwalifikacji nie podlegają wnioski błędne, niepełne lub złożone po terminie.

Zasady realizacji Programu, zestawienie pomocy dydaktycznych wymogi formalne oraz kwoty wsparcia obowiązujące w roku 2022 określają rozporządzenia Rady Ministrów:

  • z dnia 23 października 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli
    w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020 – 2024 – „Aktywna tablica”
    (Dz. U. z 2020 r., poz.1883),
  • z dnia 27 sierpnia 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno- -komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica”  (Dz. U. z 2021 r., poz. 1602).

Dodatkowe informacje dostępne są na stronie MEiN:
Link do strony MEiN

Wsparcia dla organów prowadzących oraz dyrektorów szkół/placówek województwa łódzkiego udziela:

Piotr Patora – zastępca dyrektora Wydziału Wspierania, Opieki i Kształcenia Specjalnego, koordynator ds. innowacji pedagogicznych Kuratorium Oświaty w Łodzi.

Wszelkie pytania i problemy można zgłaszać na adres:  ppatora@kuratorium.lodz.pl