grudzień 16, 2020

Konkurs GEEK — Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe

Szanowni Nauczyciele!
Zapraszamy do udziału w Ogólnopolskim Konkursie GEEK — Gry Eksperymentalne Edukacyjne Komputerowe.

Konkurs pod honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej, organizowany jest przez Polskie Towarzystw Informatyczne i wpisuje się w rządowy program pilotażowego wdrożenia gier komputerowych i wideo w edukacji formalnej na podstawie innowacji pedagogicznej w szkołach.

Udział w konkursie jest bezpłatny.

Intencją konkursu jest rozbudowanie i uatrakcyjnienie procesu nauczania poprzez włączenie uczniów do tworzenia pomocy naukowych w postaci gier edukacyjnych na potrzeby dowolnie wybranych dziedzin, Nauczanie przedmiotów takich jak język polski, historia, chemia, biologia, matematyka, fizyka i pozostałe, może wiele zyskać na atrakcyjności poprzez włączenie do programu gier edukacyjnych.

Od zespołów konkursowych organizatorzy oczekują pomysłów na ciekawe gry lub ich scenariusze. Chcą aby nauka była przyjemna, emocjonująca i fascynująca, wychodząca naprzeciw wyzwaniom i realiom XXI wieku. Promują naukę poprzez zabawę. Udział w Konkursie GEEK uruchamia wyobraźnię i uczy interdyscyplinarnej pracy zespołowej z wykorzystaniem informatyki.

Konkurs organizowany jest w dwóch kategoriach:

  • Scenariusz (w postaci zbioru ekranów, algorytmu lub opisu gry) lub
  • Gra (w postaci demo, prototypu lub pełnej gry),

Realizowany jest na trzech poziomach:

  • Podstawowym (szkoły podstawowe);
  • Średnim (szkoły średnie i technika);
  • Wyższym (uczelnie – pierwszy rok).

Udział w konkursie wymaga pracy zespołowej w drużynach od 2 do 5 uczniów w wieku od 10 lat oraz 2 nauczycieli (nauczyciel przedmiotu i nauczyciel informatyki) i obejmuje 2 etapy:

  • Lokalny (wojewódzki)
  • Ogólnopolski (centralny)

Link do strony ze szczegółowymi informacjami i regulaminem konkursu