O tym, jak wykorzystywać nowoczesne technologie do tego, do czego zostały stworzone i zadbać przy tym o bezpieczeństwo uczniów rozmawiali podczas konferencji „Cyfrowy Uczeń – Innowacyjne Technologie w Edukacji” dyrektorzy placówek oświatowych, nauczyciele, przedstawiciele ośrodków doradztwa metodycznego i branży IT oraz specjaliści. Poruszono także kwestie udziału w projektach cyfrowych realizowanych w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Spotkanie zorganizowało Kuratorium Oświaty w Łodzi oraz Centrum Rozwoju Edukacji Województwa Łódzkiego.
– W polityce cyfrowej transformacji niezmiernie ważną rolę odgrywają dyrektorzy szkół, którzy swoich nauczycieli potrafią zmotywować do doskonalenia i samokształcenia z zakresu korzystania z możliwości sztucznej inteligencji i dydaktyki cyfrowej w edukacji – podkreślił kurator Janusz Brzozowski otwierając spotkanie. Łódzki Kurator Oświaty zwrócił także uwagę na miejsce nauczyciela w procesie wdrażania nowoczesnych technologii w szkole – to on rozpoznaje zagrożenia płynące z postępującej cyfryzacji i przygotowuje młodych ludzi na wyzwania współczesnego świata. – Mam nadzieję, że już niedługo będziemy mogli powiedzieć, że każda szkoła jest szkołą nowoczesną, która uczy w sposób efektywny i elastyczny, z wykorzystaniem narzędzi najnowszej generacji – dodał. W spotkaniu, które miało charakter wykładowo-warsztatowy, wzięła udział m.in. Agnieszka Mokrogulska, naczelnik Wydziału Transformacji Cyfrowej i Wspierania Ucznia Uzdolnionego Departamentu Innowacji i Rozwoju Ministerstwa Edukacji Narodowej. Koordynatorem wydarzenia był Piotr Patora, starszy wizytator Wydziału Nadzoru Pedagogicznego Kuratorium Oświaty w Łodzi.
Poniżej – zdjęcia z konferencji