Z Programu w 2025 roku mogą skorzystać:
- publiczne i niepubliczne przedszkola, publiczne i niepubliczne inne formy wychowania przedszkolnego, o których mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, oraz oddziały przedszkolne w publicznych i niepublicznych szkołach podstawowych,
- publiczne i niepubliczne placówki, o których mowa w art. 2 pkt 3–8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, z wyłączeniem branżowych centrów umiejętności,
Harmonogram aplikowania do Programu w roku 2025.
- Placówki
Nie później niż do dnia 19 września 2025 r., dyrektor placówki wychowania przedszkolnego, lub placówki, dostarcza do organu prowadzącego wniosek o udział w Programie.
Wniosek o udział w Programie, musi być zgodny z zamieszczonym poniżej wzorem.
- Organy prowadzące
Nie później niż do dnia 23 września 2025 r., organ prowadzący dostarcza, opatrzony odpowiednimi pieczęciami i podpisami wniosek o udzielenie wsparcia finansowego do kancelarii Kuratorium Oświaty w Łodzi (ul. Więckowskiego 33, 90-734 Łódź)
lub
opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym – za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP na skrzynkę podawczą Kuratorium Oświaty w Łodzi.
Decyduje data wpływu wniosku do urzędu.
Wniosek organu prowadzącego, musi być zgodny z zamieszczonym poniżej wzorem.
Do wniosku organu prowadzącego należy dołączyć:
- listę placówek zgłoszonych do udziału w Programie wraz z ich numerem w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych oraz wysokością wnioskowanej kwoty wsparcia finansowego w odniesieniu do poszczególnych placówek (także w przypadku aplikowania jednej placówki) – wg wzoru zgodnego z załącznikiem nr 1
Załącznik nr 1. Plik do pobrania
- oryginały lub kopie wniosków o udział w Programie złożonych odpowiednio przez dyrektorów placówek wychowania przedszkolnego lub placówek,
- w przypadku deklaracji wkładu własnego w formie rzeczowej – kopie faktur z zakupionym sprzętem.
oraz
- oświadczenie dotyczące wysokości wkładu własnego w odniesieniu do poszczególnych placówek wychowania przedszkolnego lub placówek, wnioskujących o udział w Programie,
- oświadczenie o zobowiązaniu się organu prowadzącego do zapewnienia realizacji działań, o których mowa w § 10 ust. 1 rozporządzenia przez placówki wychowania przedszkolnego lub placówki wnioskujące o udział w Programie.
Powyższe oświadczenia są zawarte w załączniku nr 1.
W przypadku składania wniosku w wersji papierowej, elektroniczną (edytowalną) wersję załącznika nr 1 należy przesłać w dniu składania wniosku (nie później niż 23 września 2025 r.) na adres at@kuratorium.lodz.pl
Wzory wniosków dla placówek oraz organów prowadzących
- Wniosek dyrektora publicznego i niepublicznego przedszkola, publicznej i niepublicznej innej formy wychowania przedszkolnego, o których mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, oraz oddziałów przedszkolnych w publicznych i niepublicznych szkołach podstawowych) – link do wniosku
- Wniosek dyrektora publicznych i niepublicznych placówek, o których mowa w art. 2 pkt 3–8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, z wyłączeniem branżowych centrów umiejętności – link do wniosku
- Wniosek organu prowadzącego o udzielenie wsparcia finansowego – link do wniosku organu prowadzącego
Kwalifikacji nie podlegają wnioski błędne, niepełne lub złożone po terminie.
Zasady realizacji Programu, zestawienie pomocy dydaktycznych wymogi formalne oraz kwoty wsparcia obowiązujące w roku 2025 określają rozporządzenie Rady Ministrów:
- z dnia 19 września 2025 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu wspierania organów prowadzących szkoły i placówki w rozwijaniu umiejętności cyfrowych dzieci i młodzieży na lata 2025–2029 – „Cyfrowy Uczeń”.
Dodatkowe informacje dostępne są na stronie MEN:
Wsparcia dla organów prowadzących oraz dyrektorów placówek województwa łódzkiego udzielają:
Piotr Patora – koordynator ds. innowacji pedagogicznych Kuratorium Oświaty w Łodzi,
Krzysztof Lewandowski – starszy inspektor Wydziału Administracji i Obsługi,
oraz w sprawach finansowych:
Angelika Wójcik – starszy inspektor Wydział Finansów i Kadr.
Wszelkie pytania i problemy można zgłaszać mailowo, wpisując w temacie „Cyfrowy uczeń” na adres: kolodz@kuratorium.lodz.pl
lub telefonicznie: 42 637 70 55