Przyjęcia skarg i wniosków
Osoby wnoszące skargi i wnioski przyjmowane są przez:
- Łódzkiego Kuratora Oświaty w każdy wtorek w godzinach 14.–16. oraz czwartek w godz. 8.-10.
- Dyrektorów Wydziałów i Delegatur w każdy wtorek w godz. 14.-16.
- Pisemne skargi i wnioski przyjmowane są w Kancelarii Kuratorium codziennie w godzinach pracy urzędu, tj. 8.-16.
Tryb załatwiania skarg i wniosków
Organizacja przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków realizowana jest według następujących zasad:
-
W stosunku do podpisanych, kierowanych pisemnie lub składanych bezpośrednio ustnie przez osobę, która się identyfikuje:
- w Wydziale Administracji i Obsługi prowadzony jest centralny rejestr skarg i wniosków, w którym ewidencjonowane są wszystkie skargi i wnioski wpływające do Kuratora i Kuratorium, składane pisemnie oraz ustnie do protokołu
- Kurator, a podczas jego nieobecności Wicekurator, przyjmują osobiście interesantów w sprawach petycji, skarg i wniosków w uzgodnionych terminach
- protokół przyjęcia skargi lub wniosku wnoszonych ustnie do Kuratora lub Wicekuratora sporządza dyrektor lub wyznaczony pracownik Wydziału Administracji i Obsługi
- przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków przez dyrektorów, kierowników oddziałów i pracowników odbywa się codziennie, w godzinach pracy urzędu; ze skarg i wniosków wnoszonych ustnie sporządza się protokół
- skargi i wnioski rozpatrywane są przez wskazane komórki organizacyjne Kuratorium; nadzór nad terminowością i prawidłowym rozpatrywaniem skarg i wniosków sprawuje Dyrektor Wydziału Administracji i Obsługi
- dokumentacja rozpatrzonych skarg i wniosków przechowywana jest w Wydziale Administracji i Obsługi, a potem przekazywana do archiwum zgodnie z instrukcją kancelaryjną Kuratorium
-
W stosunku do anonimów i telefonów osób niezidentyfikowanych:
- anonimy nie są rozpatrywane, ich omówienie Wydział Administracji i Obsługi raz w miesiącu przedstawia do wiadomości Kuratora
- z treści telefonów sporządzane są ogólne, hasłowe notatki, których omówienie Wydział Administracji i Obsługi raz w miesiącu przedstawia do wiadomości Kuratora.