Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji i Fundacją „Instytut Edukacji Pozytywnej” realizuje projekt, którego głównym celem jest opracowanie i przetestowanie w 200 szkołach ponadpodstawowych metody wsparcia dla uczniów i uczennic w kryzysach psychicznych, opartej na wsparciu rówieśniczym, tzw. metody peer support.
Opracowanie metody wsparcia rówieśniczego, uwzględniającej uważność na drugą osobę i zaangażowaną rolę nauczycieli, będzie poparte wypracowaniem niezbędnych materiałów i narzędzi. W metodzie zawarte zostaną m.in. kryteria rekrutacji i oceny gotowości koordynatorów, koordynatorek i schoolworkerów do pełnienia danej roli, scenariusze szkoleń i warsztatów z uczniami, schematy przepływu informacji, zasady superwizji oraz wszelkie inne wytyczne, które będą gwarantować nie tylko sprawność metody, ale także jej realną wartość w praktyce.
Projekt dofinansowany jest ze środków budżetu państwa oraz środków UE. Realizowany będzie do 2028 r.
Link do szczegółowych informacji o projekcie