grudzień 9, 2024

Sprawozdania z realizacji programu

Szanowni Państwo,

w związku z obowiązkiem przekazania przez organy prowadzące placówki wychowania przedszkolnego, szkoły lub biblioteki pedagogiczne sprawozdań z realizacji Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021–2025”, uprzejmie informujemy, że na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej zostały zamieszczone sprawozdania za 2024 rok z aktualnymi formularzami.

Link do tej strony

Formularze sprawozdań oraz zbiorcze zestawienie finansowe z realizacji Programu wg wzoru opracowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej prosimy przesłać w terminie do 15 stycznia 2025 r. w wersji edytowalnej na adres e- mail: program.czytelnictwo@kuratorium.lodz.pl  

Prosimy zwrócić uwagę, że w formularzach sprawozdań są do wypełnienia dwa arkusze: arkusz pierwszy – zestawienie ilościowe oraz arkusz drugi – informacje o działaniach odrębnie dla kierunku interwencji 3.1 i kierunku 3.2.  

Tabele monitoringowe oraz scan klauzuli informacyjnej dla osoby odpowiedzialnej za wdrażanie projektu wskazanej w tabeli prosimy przesłać do dnia 15 stycznia 2025 r. w wersji edytowalnej na adres e- mail: program.czytelnictwo@kuratorium.lodz.pl

W Tabeli monitoringowej prosimy o wypełnienie wszystkich arkuszy: wniosek, umowa i dane sprawozdawcze odpowiednio dla kierunku 3.1/3.2 z wyłączeniem punktów z oceny. (Prosimy o niescalanie komórek, niezmienianie czcionki oraz o niestosowanie pogrubień i wielkich liter.  Daty oraz numery telefonów prosimy o wpisywanie w podanej we wzorze formule.)

W związku z licznymi błędami przy wypełnianiu Tabeli monitoringowej należy zapoznać się z webinarem instruktażowym, do którego link znajduje się na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Jednocześnie informujemy, że zgodnie z umową organy prowadzące szkoły/placówki wychowania przedszkolnego/biblioteki pedagogiczne zobowiązane są także do złożenia sprawozdania finansowego, które dostępne jest na stronie internetowej Kuratorium (załącznik nr 1). Sprawozdanie winno być sporządzone w wersji elektronicznej i podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym zgodnie z zasadami reprezentacji Otrzymującego dotację (przez osoby podpisujące umowę) i przekazane za pośrednictwem platformy ePUAP.

Ważne: nazwa placówki w sprawozdaniu finansowym powinna być tożsama z nazwą placówki z załącznika do umowy.

Złożenie sprawozdania nie wymaga załączenia faktur zakupowych, które powinny pozostać w dokumentacji Otrzymującego dotację. Faktury lub inne dokumentu o równoważnej wartości dowodowej, powinny być opisane według wzoru (załącznik nr 2).  

Ewentualne pytania dotyczące kwestii merytorycznych mogą Państwo kierować do Pani Anny Sendereckiej nr. tel. 42 637 70 55 wew. 34, pytania dotyczące kwestii finansowych proszę kierować do Wydziału Finansów i Kadr Kuratorium, nr tel. 42 637 70 55  Pani Angelika Wojtasik wew. 73 lub Pani Sylwia Dworakowska-Wybor wew.  75.

Pliki do pobrania:

Załącznik nr 1 (60 KB)
Załącznik nr 2 (18 KB)