Profil absolwenta oraz proponowane i konieczne korekty w programie nauczania zdominowały dyskusję nauczycieli podczas kolejnych wojewódzkich konsultacji dotyczących zmian w podstawie programowej szkół podstawowych. Tym razem spotkanie odbyło się w Pabianicach. – Bardzo zależy nam na głosie praktyków – podkreślał Jarosław Krajewski, Łódzki Wicekurator Oświaty a zarazem Koordynator Regionalny ds. reformy programowej, który przysłuchiwał się rozmowom.
Merytoryczne propozycje i uwagi, ale też opinie potwierdzone praktyką – tak w pabianickim Młodzieżowym Domu Kultury przebiegały dwa spotkania: polonistów i nauczycieli wychowania przedszkolnego. Dyskutowano m.in. na temat lektur, tego w jaki sposób na nich pracować, które należy pozostawić, a z których można zrezygnować. Zwracali także uwagę na takie korekty w programie, które pozwolą nauczyć tego co niezbędne i konieczne, przydatne w życiu i dalszej edukacji, bez nadmiernego obciążania uczniów. Z kolei nauczyciele wychowania przedszkolnego zmiany rozpatrywali w czterech obszarach: fizycznego, emocjonalnego, społecznego i poznawczego rozwoju dziecka. – To był dobry i potrzebny czas, bo mogliśmy nie tylko bardzo merytorycznie porozmawiać ale także wymienić się doświadczeniami – mówili wychodzący ze spotkań.